.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار شرکت گاز به شهروندان مازندرانی

شمال نیوز: مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: با شروع فصل سرما و بکارگیری وسایل گرمایشی ضرورت دارد مشترکان گاز طبیعی یا رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز که کمک بزرگی به اقتصاد خانوار است،نکات ایمنی را هنگام استفاده از وسایل گازسوز جدی و رعایت کنند.

به گزارش رسیده از شرکت گاز مازندران، محسن عرب‌مقصودی سرد بودن لوله بخاری روشن را نشانه عدم خروج گازهای آلاینده و وارد شدن گازهای سمی به داخل اتاق دانست و اظهار داشت: مشترکان باید در این موقعیت فوراً بخاری را خاموش کرده و ارتفاع دودکش و باز بودن مسیر آن را کنترل کنند.

عرب‌مقصودی بر استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و اهمیت درجه تعیین شده در برچسب انرژی نصب شده بر روی این لوازم تاکید کرد و افزود: مشترکان باید از تبدیل وسایل نفت‌سوز به گازسوز پرهیز کنند و از وسایل گازسوز مجهز به ترموکوپل استفاده کنند که دارای ایمنی بالاتری است.

وی با تاکید بر استفاده از بخاری‌های استاندارد برای گرم کردن منازل و محل کار، میزان درجه حرارت استاندارد در منازل را ١٨ تا ٢١ درجه سانتیگراد اعلام  و اظهار داشت: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه‌های پیشگیری از خطر نشت گاز است.

عرب مقصودی با تاکید بر استفاده نکردن از بخاری‌های بدون دودکش در محیط‌های مسکونی بسته، خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آنرا کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با ١٩٤ در این باره درخواست راهنمایی و کمک شود.

وی بر لزوم مجهز بودن وسایل گازسوز به ترموکوپل تاکید کرد و افزود: مشترکان هنگام نصب وسایل گاز سوز به‌ویژه بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک H در پشت بام مطمئن شوند،  همچنین دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌های مسکونی داشته باشند.

عرب‌مقصودی بیان داشت: رعایت ارتفاع مناسب(حداقل سه متر) برای لوله بخاری و نصب کلاهک H سبب کاهش چشمگیر حوادث گازگرفتگی و مرگ خاموش می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: سرویس کردن کامل مجموعه سامانه‌های گرمایشی مجتمع‌های مسکونی به‌ویژه رسوب‌زدایی کوره‌ها و اطمینان از سلامت مشعل‌ها، قبل از آغاز فصل سرد، استفاده از بست‌های فلزی و شیلنگ استاندارد و لوله‌های فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز، جلوگیری از نصب دودکش‌های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: در منازلی که پنجره‌های آن شیشه دوجداره دارد استفاده از بخاری گازسوز ممنوع بوده و خطر گازگرفتگی دارد که در این گونه موارد باید از سیستم حرارت مرکزی (شوفاژ) استفاده شود.

به گزارش شمال نیوز، عرب‌مقصودی با بیان اینکه هر سال با آغاز فصل سرد سال بر اثر بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به‌ویژه بخاری و آّبگرمکن، تعدادی از هموطنان جان خود را به علت مسمومیت با گاز منوکسید کربن از دست می‌دهند، نسبت به مرگ‌آور بودن قرار دادن دودکش بخاری در سطل آب هشدار داد و گفت: مشترکان گاز با رعایت کامل اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، زمستان آرام و بدون حادثه‌ای را پشت سر بگذارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.